Thursday 18 October 2012

E-Cig / E-Liq Buying Guide


E-Cig / E-Liq Buying Guide


E-CIG / E-LIQ BUYING GUIDES




We specialize in the sale of e-liquid for your e-cigarettes needs.

We ship for FREE all around Malaysia....
Pengguna Rokok Elektronik 


Beginner user

  • Untuk pengguna yang baru berjinak2 dengan e-cig atau rokok elektronik kami menyarankan anda bermula dengan  Ego-T ce4 V2 clear atomizer sets. Sets ini sangat mudah di kendalikan, tiada setting diperlukan, hanya cas bateri dan gunakannya.




Intermediate user

  • Bagi pengguna yang sudah biasa biasa dengan e-cigarettes, anda bolehlah beralih kepada peringkat seterusnya dengan Ego V Variable Voltage sets. Set ini agak masih panas di pasaran keluaran 2012 dengan kebolehan melaras voltage dari 3.0v-6.0v ( accurate 0.1v ) mengikut kemahuan anda..
  • Sedikit kemahiran untuk mendapatkan nilai voltage yang tepat bagi menghasilkan jumlah wap/vapour yang se maksimum mungkin. Kelebihan ini juga membolehkan pengguna mendapat rasa yang sesuai mengikut citarasa anda.



Advance user

  • Produk super rare keluaran syarikat kami dan pastinya untuk pengguna yang mahukan kelainan dalam menikmati setiap sedutan, boleh digunakan bersama rakan-rakan.
  • Sets Checon Shisha ini tidak seperti produk shisha sedia ada yang terdapat dipasaran sekarang kerana produk kami menggunakan sepenuhnya kuasa bateri. Fungsi seperti rokok elektronik biasa tetapi boleh digunakan secara beramai-ramai.
  • Sesuai diletakkan di ruang tamu kediaman anda dalam melayan tetamu, kedai-kedai makan, orang persendirian, kedai snooker, pusat hiburan dan sebagainya sebagai salah satu gaya hidup sihat menggantikan rokok biasa yang mempunyai 4000 bahan kimia.


Pengguna Checon E-Liquid



All of our checon e-liquid are 100% genuinely from Malaysia..

E-jus atau e-liquid kami dijamin:-

 - Menghasilkan kabus/wap atau vapour yang banyak dan sangat memuaskan
 - Tidak meninggalkan kesan pada gigi
 - Tidak meninggalkan kesan bau pada badan, pakaian dan persekitaran
 - Tidak melebamkan bibir
 - Tidak menyebabkan nafas berbau
 - Tidak ada kesan sampingan kepada kesihatan
 - 100% organik berasaskan air dan tumbuhan
 - 100% tanpa alkohol
 - 100% tanpa lemak haiwan
 - 100% tanpa bahan petroleum
  - Semua bahan mentah yang digunakan adalah bergred makanan, mendapat sijil HACCP  dan telah disahkan halal oleh JAKIM Malaysia.




Kadar pengambilan Nikotin


  • Bagi pengguna yang baru menggunakan electronic cigarettes anda di nasihatkan mengambil kadar nicotine 12mg iaitu bersamaan dengan kandungan nikotin rokok Dunhill dipasaran.


  • Bagi pengguna yang biasa menghisap Dunhill/Pallmall/ Peter Light sebelum ini anda boleh terus menggambil 6mg kadar nikotin. Kurang sedikit throat hit berbanding 12mg nicotine.


  • Untuk pengguna yang berazam untuk berhenti terus dari menghisap rokok, anda disarankan mengambil 0mg kadar nikotin atau tiada langsung kadar nicotine dalam e-liq anda. Ini akan mengurangkan kadar ketagihan anda terhadap nikotin.